Transmisiiile finale sunt supuse unor defecțiuni frecvente. Acest lucru se întâmplă din mai multe motive. De obicei, o parte internă a cutiei de viteze este ruptă, de exemplu un arbore, o treaptă intermediară sau o etanșare. Dacă reacționăm relativ repede și înlocuim partea ruptă, atunci nu ar trebui să avem probleme majore.
Dacă ignorăm simptomele – pocnituri, scurgeri de ulei, căderi de putere – vom realiza o distrugere totală a angrenajului planetar. Datorită gradului de deteriorare din interior, nu va fi posibilă repararea acesteia, sau costurile reparației vor depăși semnificativ achiziționarea unei transmisii noi.
Cea mai frecventă cauză a defecțiunilor este pierderea uleiului de transmisie, deoarece aceasta se desfasoara foarte repede dupa deteriorarea etanșărilor. Lipsa uleiului din cutia de viteze sau cantitatea sa scăzută provoacă degradarea rulmenților, uzura rolelor, deformarea dinților și chiar fisuri în transmisie. Prin urmare, este necesar să monitorizăm în mod constant nivelul sau, deoarece în acest fel vom evita ușor daune costisitoare.
Un alt factor cheie care afectează transmisiile finale este surplusul de ulei. Proprietarii sau operatorii umplu adesea uleiul cu metoda “plin ochi”. Când temperatura crește, uleiul începe să crească în volum. Acest lucru face ca etanșarile ( simeringuri, oringuri,… ) să fie împinse afară, rezultând o scurgere de ulei sau chiar spargerea corpului. Etanșările ar trebui să fie controlate frecvent. Nu neglijați nici o scurgere observată la utilaj.
Uneori nu observăm primele semne ce prevestesc o defecțiune, în consecință, trebuie să ne verificăm utilajul în mod constant, de preferat după fiecare zi de lucru.