BLOG

on

Cu siguranță știi cât de deranjant și cât de costisitor este să ți se defecteze excavatorul în timpul unei lucrări. Cu speranța ca-ți vor fi de folos, am facut o listă cu 5 cauze pentru care se poate defecta transmisia finală.

  1. Presiune hidraulică scăzută

Lipsa presiunii hidraulice este de departe cea mai frecventă problemă. Dacă transmisia finală este uzată, presiunea din interiorul motorului de deplasare va scădea. Dacă transmisia finala nu mai are putere, poti apela la furnizorul tau sau poti consulta manualul de utilizare. Dacă presiunea din motorul de deplasare nu corespunde cu valoarea comunicată de furnizorul tau este probabil ca transmisia finală să fie uzată. Va trebui să decizi dacă este timpul să cumpărați una nouă sau să obțineți piese de schimb pentru aceasta.

Dacă presiunea măsurată în transmisia finală este echivalentă cu valoarea comunicată de furnizorul dvs., este puțin probabil ca problema să apară în transmisia finală, astfel puteți încerca să verificați și alte cauze posibile.

  1. Tensionarea șenilelor

Dacă simțiți că nu aveți suficientă putere în transmisie sau mașina dvs. pare să se îndrepte într-o parte, probabil că aveți dreptate – dar nu este neapărat vina transmisiei finale. Transmisia finală poate fi în stare perfectă, dar o șenilă prea strânsă provoacă mai multă presiune spre interior, presiune ce s-ar putea să nu fie suportată de către transmisia finala. Tensiunea șenilelor în afara limitei optime de lucru poate cauza, de asemenea, uzură excesivă a rolelor sau a altor elemente din calea de rulare.

  1. Viteza Greșită

Întâmpinați probleme în momentul în care excavatorul se deplasează în rampă sau poate aveti probleme chiar la conducerea pe drum simplu și drept? Aceasta se intampla de regula la o mașină care are sistemul de control al vitezei setat în modul viteză mare. Transmisia finală poate produce un numar mai mare de rotații pe minut în viteza 2, dar in viteza 1 produce un cuplu mai puternic. Nu va trebui neapărat să înlocuiți transmisia finală, este suficient sa folositi viteza corecta.

  1. Zgomote la nivelul transmisiei finale

Transmisia finală face un zgomot puternic? Dacă zgomotul este însoțit și de o putere scăzută, este posibil ca pompa să fie defecta. Este una dintre cele mai probabile cauze. Transmisia finală necesită presiune minima pentru a porni și a decupla frânele interne ale motorului. Dacă frânele interne nu sunt decuplate, excavatorul dumneavoastră va forța transmisia finală să mearga cu frânele de urgență activate. Acestea fiind spuse, dacă auziți un zgomot la nivelul transmisie finale, investigați cauza – nu fortati . Astfel evitați defecțiunile costisitoare.

  1. Reductorul

Reductorul se află în partea superioară a transmisie finale. Aceasta este una dintre cele mai fragile părți ale hidromotorului de mars. Dacă oricare pinion al reductorului a fost deteriorat, în scurt timp transmisia nu va mai funcțioaa. Acesta este fără îndoială cel mai frecvent motiv pentru care operatorii sunt nevoiți să-și înlocuiască transmisiile.

Eforturile preventive și obiceiurile bune de întreținere vor face fără îndoială ca motorul de mars să functioneze  cat mai mult. De aceea recomandam revizia lor la fiecare 100 de ore de lucru. De asemenea va recomandam să schimbați la timp filtrele și uleiul de transmisie.

on

CTH Drive Solutions este rezovarea rapida si eficienta a problemelor pe care le ai cu transmisia finala sau hidromotorul de mars. Pentru a fi siguri de identificarea corecta a transmisiei finale este necesara verificarea dimensiunilor.

Iată cum puteți face acest lucru:

Măsoara diametrul interior al roții motrice.

 

 

 

Măsoară diametrul carcasei astfel astfel.

 

Masoara  distanța din centrul găurii până în centrul găurii din parte opusă a flanșei inferioare

 

 

Măsoară distanța din centrul găurii până în centrul găurii din parte opusă a flanșei superioare.

on

Transmisiiile finale sunt supuse unor defecțiuni frecvente. Acest lucru se întâmplă din mai multe motive. De obicei, o parte internă a cutiei de viteze este ruptă, de exemplu un arbore, o treaptă intermediară sau o etanșare. Dacă reacționăm relativ repede și înlocuim partea ruptă, atunci nu ar trebui să avem probleme majore.

Dacă ignorăm simptomele – pocnituri, scurgeri de ulei, căderi de putere – vom realiza o  distrugere totală a angrenajului planetar. Datorită gradului de deteriorare din interior, nu va fi posibilă repararea acesteia, sau costurile reparației vor depăși semnificativ achiziționarea unei transmisii noi.

Cele mai frecvente cauze sunt:

  1. Ai pierdut uleiul din transmisia finala si ai mers fara ungere
  2. Cand ai completat sau ai schimbat uleiul la transmsia finala “ ai facut plinul “. În marș volumul uleiului a crescut și a deformat elementele de etanșare. Ai pierdut uleiul fără să știi și ai ajuns la punctul 1.
  3. Nu ai schimbat uleiul la timp și acesta și-a pierdut proprietățile.
  4. Nu ai schimbat la timp șenilele sau alte elemente uzate ale căii de rulare (intinzător șenilă, roata motrică, …) și ai supra solicitat-o
  5. Ai intins șenila dupa părerea ta sau după sfatul “pricepuților“, nu după instrucțiunile producătorului
  6. Ai făcut deplasări lungi, cu viteză mare, fără pauză.

Ai o problemă?

Acum poți găsi soluția printr-un apel la 0723 446 688 . Ne poți contacta de Luni până Vineri, între orele 08:00 – 17: 00 sau oricând pe email-ul: info@cthparts.ro!

 

Dacă chiar e stricată, poți alege una din catalogul nostru complet! Acesta poate fi consultat chiar aici!

on

Transmisiiile finale sunt supuse unor defecțiuni frecvente. Acest lucru se întâmplă din mai multe motive. De obicei, o parte internă a cutiei de viteze este ruptă, de exemplu un arbore, o treaptă intermediară sau o etanșare. Dacă reacționăm relativ repede și înlocuim partea ruptă, atunci nu ar trebui să avem probleme majore.

 

Dacă ignorăm simptomele – pocnituri, scurgeri de ulei, căderi de putere – vom realiza o  distrugere totală a angrenajului planetar. Datorită gradului de deteriorare din interior, nu va fi posibilă repararea acesteia, sau costurile reparației vor depăși semnificativ achiziționarea unei transmisii noi.

Cea mai frecventă cauză a defecțiunilor este pierderea uleiului de transmisie, deoarece aceasta se desfasoara foarte repede dupa deteriorarea etanșărilor. Lipsa uleiului din cutia de viteze sau cantitatea sa scăzută provoacă degradarea rulmenților, uzura rolelor, deformarea dinților și chiar fisuri în transmisie. Prin urmare, este necesar să monitorizăm în mod constant nivelul sau, deoarece în acest fel vom evita ușor daune costisitoare.

 

Un alt factor cheie care afectează transmisiile finale este surplusul de ulei.  Proprietarii sau operatorii umplu adesea uleiul cu metoda “plin ochi”. Când temperatura crește, uleiul începe să crească în volum. Acest lucru face ca etanșarile ( simeringuri, oringuri,… ) să fie împinse afară, rezultând o scurgere de ulei sau chiar spargerea corpului. Etanșările ar trebui să fie controlate frecvent. Nu neglijați nici o scurgere observată la utilaj.

 

Uneori nu observăm primele semne ce prevestesc o defecțiune, în consecință, trebuie să ne verificăm utilajul în mod constant, de preferat după fiecare zi de lucru.