Cu siguranță știi cât de deranjant și cât de costisitor este să ți se defecteze excavatorul în timpul unei lucrări. Cu speranța ca-ți vor fi de folos, am facut o listă cu 5 cauze pentru care se poate defecta transmisia finală.
-
Presiune hidraulică scăzută
Lipsa presiunii hidraulice este de departe cea mai frecventă problemă. Dacă transmisia finală este uzată, presiunea din interiorul motorului de deplasare va scădea. Dacă transmisia finala nu mai are putere, poti apela la furnizorul tau sau poti consulta manualul de utilizare. Dacă presiunea din motorul de deplasare nu corespunde cu valoarea comunicată de furnizorul tau este probabil ca transmisia finală să fie uzată. Va trebui să decizi dacă este timpul să cumpărați una nouă sau să obțineți piese de schimb pentru aceasta.
Dacă presiunea măsurată în transmisia finală este echivalentă cu valoarea comunicată de furnizorul dvs., este puțin probabil ca problema să apară în transmisia finală, astfel puteți încerca să verificați și alte cauze posibile.
-
Tensionarea șenilelor
Dacă simțiți că nu aveți suficientă putere în transmisie sau mașina dvs. pare să se îndrepte într-o parte, probabil că aveți dreptate – dar nu este neapărat vina transmisiei finale. Transmisia finală poate fi în stare perfectă, dar o șenilă prea strânsă provoacă mai multă presiune spre interior, presiune ce s-ar putea să nu fie suportată de către transmisia finala. Tensiunea șenilelor în afara limitei optime de lucru poate cauza, de asemenea, uzură excesivă a rolelor sau a altor elemente din calea de rulare.
-
Viteza Greșită
Întâmpinați probleme în momentul în care excavatorul se deplasează în rampă sau poate aveti probleme chiar la conducerea pe drum simplu și drept? Aceasta se intampla de regula la o mașină care are sistemul de control al vitezei setat în modul viteză mare. Transmisia finală poate produce un numar mai mare de rotații pe minut în viteza 2, dar in viteza 1 produce un cuplu mai puternic. Nu va trebui neapărat să înlocuiți transmisia finală, este suficient sa folositi viteza corecta.
-
Zgomote la nivelul transmisiei finale
Transmisia finală face un zgomot puternic? Dacă zgomotul este însoțit și de o putere scăzută, este posibil ca pompa să fie defecta. Este una dintre cele mai probabile cauze. Transmisia finală necesită presiune minima pentru a porni și a decupla frânele interne ale motorului. Dacă frânele interne nu sunt decuplate, excavatorul dumneavoastră va forța transmisia finală să mearga cu frânele de urgență activate. Acestea fiind spuse, dacă auziți un zgomot la nivelul transmisie finale, investigați cauza – nu fortati . Astfel evitați defecțiunile costisitoare.
-
Reductorul
Reductorul se află în partea superioară a transmisie finale. Aceasta este una dintre cele mai fragile părți ale hidromotorului de mars. Dacă oricare pinion al reductorului a fost deteriorat, în scurt timp transmisia nu va mai funcțioaa. Acesta este fără îndoială cel mai frecvent motiv pentru care operatorii sunt nevoiți să-și înlocuiască transmisiile.
Eforturile preventive și obiceiurile bune de întreținere vor face fără îndoială ca motorul de mars să functioneze cat mai mult. De aceea recomandam revizia lor la fiecare 100 de ore de lucru. De asemenea va recomandam să schimbați la timp filtrele și uleiul de transmisie.